سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که از او چیزى خواسته‏اند تا وعده نداده آزاد است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :1
کل بازدید :24009
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/29
4:18 ع
موسیقی

وبلاگ چیست؟
وبلاگ پدیده ای نوپا در عرصه اینتر نت است و بیش از چند سال از پیدایش آن نمی گذرد. وبلاگ (Weblog) -که به آن بلاگ( Blog )نیز اطلاق می شود- ترکیبی است از دو کلمه webبه معنای شبکه جهانی و log (به معنای گزارش روزانه یا روز نوشت) و به یاد داشتهائی گفته می شود که توسط یک یا چند نفر بصورت روزانه، هفتگی یا گاه به گاه نوشته شده و در عرصه اینترنت قرار می گیرد. چند معنی فارسی نیز برای آن ابداع شده است. مثل تار نگار یا تار نگاشت که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و مطلبی برای نوشتن داشته باشد می تواند بطور رایگان (یا در صورت تمایل با صرف هزینه)، صاحب یک وبلاگ شود. مطالبی که در وبلاگ نوشته می شوند ممکن است خاطرات شخصی ، خبر ، مقالات علمی و هرگونه مطلب قابل نگارشی باشند. علاوه برا ین نظرات خوانندگان وبلاگ ها نیز جزو مطالب وبلاگ محسوب می شود.

چگونه یک وبلاگ بسازیم؟
روش های متعددی برای ساخت وبلاگ وجود دارد. ما میتوانیم برای ایجاد وبلاگ از خدمات مجانی سایت های سرویس دهنده وبلاگ استفاده کنیم و یا فضا و دامین برای خود خریداری کرده و این کار را روی سایت اختصاصی خود انجام دهیم. ابتدا از سرویس های رایگان شروع می کنیم. معروفترین این سرویسها بلاگر (http://www.blogger.com ) و پرشین بلاگ (http://www.persianblog.com ) و پارسی بلاگ (http://www.parsiblog.com)می باشند. البته سرویسهای مجانی دیگری نیز در اینترنت وجوددارد.
مثل http://www.blogsky.com http://www.blogsky.com. http://www.persianblog.com . ولی دو سرویس فوق الذکر از بقیه آسان تر و پر طرفدار تر هستند. ابتدا سرویس سایت blogger را بررسی می کنیم. این سایت سرویس وبلاگ را به دو صورت در اختیار ما قرار می دهد. سرویس مجانی ( که در این حالت تبلیغات سایت در بالای وبلاگ ما نمایش داده می شود)، و سرویس پولی یا blogger pro که در این سرویس تبلیغی نمایش داده نمی شود و امکاناتی بیش از سرویس مجانی دارد. برای ثبت نام و استفاده از blogger قبلا راهنما هائی نوشته شده که ما یکی از مفید ترین آنها یعنی راهنمای ساخت وبلاگ حسین درخشان را اینجا عینا نقل می کنیم:
اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز XP/????: (اگر آن را دارید این مرحله را رد کنید)
- به اینجا بروید: Start>Settings>Control Panel>Regional Options
- در فهرست پایین، Arabic را تیک بزنید.
- در لیست بالا (Your Locale) زبان Farsi را پیدا کنید و آنرا انتخاب کنید.
- چیزهایی را که ویندوز لازم دارد در اختیارش بگذارید. (سی دی ویندوز)
- گوشه پایین سمت راست صفحه، یک مربع با حرف EN میبینید. از این به بعد در هر نرم افزار یا Application در حال اجرا، اگر روی آن مربع کلیک کنید میتوانید FA یا زبان فارسی را انتخاب کنید و به فارسی بنویسید.
ثبت نام در پرشین بلاگ:
ثبت وبلاگ سایت پرشین بلاگ بسیار ساده است. ابتدا به آدرس http://www.persianblog.com بروید. سپس در منوی اصلی(سمت راست) روی لینک عضویت در سایت کلیک کنید. در صفحه عضویت باید فرم ثبت نام را پر کنید.
برای تکمیل فرم ثبت نام به این نکات توجه داشته باشید:
- برای انتخاب زبان فارسی و انگلیسی میتوانید از دکمه های Shift و Alt استفاده کنید
- توجه کنید که فیلد های ستاره دار حتما باید پر شوند.
- در بخش شناسه کاربری دقت کنید که این شناسه حتما باید به زبان انگلیسی باشد. در ضمن شناسه ای که اینجا انتخاب می کنید بخشی از آدرس وبلاگتان خواهد بود .یعنی اگر شما در این بخش عبارت hasan را تایپ کنید، آدرس وبلاگ شما به این صورت خواهد بود:
http://hasan.persianblog.com
- در شناسه کاربری میتوانید از حروف و اعداد انگلیسی استفاده کنید.
- کلمه عبور یا پاسورد به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
- حتما عدد سن خود را به انگلیسی وارد کنید وگرنه با پیغام خطا مواجه می شوید
- شناسه و کلمه عبور به پست الکترونیکی شما ارسال می شوند. پس حتما یک آدرس معتبروارد کنید.
درپایان موافقتنامه را خوانده، عبارت بلی را انتخاب کرده و دکمه (فرم بالا مورد تائید است) کلیک کنید. اگر همه چیز درست باشد و اگر شناسه کاربری قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد، شما به صفحه خوشامد گوئی منتقل می شوید. (در غیر این صورت باید مراحل قبل را مجددا تکرار کنید.)
ایجاد لینک:
برای اینکه بخشی از نوشته را به صفحه دیگری در اینترنت لینک کنید به این صورت عمل کنید: متن مورد نظر را انتخاب کنید، دکمه insert or edit hyperlink را در بالای صفحه کلیک کنید. در بخش آدرس ، آدرس کامل صفحه مورد نظر را وارد کنید.( دقت کنید که عبارت http از قبل در این کادر وجود دارد. مراقب باشید آن را دوباره تکرار نکنید). در کادر پنجره اگر عبارت (نمایش در یک پنجره جدید) را انتخاب کنید، صفحه مورد نظر در یک پنجره جدید باز می شود. دکمه قبول را کلیک کنید. برای حذف لینک هم آن بخش را انتخاب کنید و دکمه Remove hyperlink (اولین دکمه سمت راست) را کلیک کنید.
افزودن صورتک:
برای افزودن صورتک، روی مکان مورد نظر کلیک کنید و بعد دکمه insert smily را کلیک کنید. اینجا میتوانید صورتک دلخواهتان را انتخاب کنید. حذف صورتک ها هم با دکمه Delete انجام میشود.
انتخاب قالب:
شما می توانید به سادگی یک قالب جدید برای وبلاگتان انتخاب کنید. برای این کار روی لینک انتخاب قالب در سمت راست صفحه کلیک کنید. در صفحه انتخاب قالب، چندین قالب آماده وجود دارد که میتوانید با کلیک روی دکمه انتخاب، قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. ( توجه داشته باشید که اگر در قالب قبلی تغیری داده باشید، با انتخاب قالب جدید، آن تغیرات از بین می روند) .
مشخصات شخصی:
با کلیک روی دکمه مشخصات شخصی ، به صفحه ای می روید که در آن می توانید بعضی از مشخصاتی را که هنگام ثبت نام وارد کرده اید تغیر دهید.مشخصاتی از قبیل: نام و نام خانوادگی ، جنسیت ، سن و غیره
تنظیمات وبلاگ:
در این صفحه نیز می توانید بعضی دیگر از مشخصات را تغیر دهید. مثل کلمه عبور و عنوان وبلاگ.
ثبت در فهرست کاربران:
این قسمت برای وبلاگ ها اهمیت زیادی دارد. زیرا پس از ثبت، وبلاگ شما در فهرست وبلاگ های پرشین بلاگ نمایش داده می شود و تعداد زیادی به بازدید کنندگان آن افزوده می شود. در بخش موضوع، زمینه فعالیت وبلاگ را مشخص کنید و در بخش توضیحات، شرح کوتاهی راجع به وبلاگ خود بنویسید. ( این شرح در فهرست کاربران جلوی نام وبلاگ دیده می شود. سعی کنید شرحی کوتاه و گویا بنویسید. حتما به زبان فارسی بنویسید)
افزودن عکس به یادداشت:
به علت این که عکس ها فضای زیادی روی اینترنت اشغال می کنند، پرشین بلاگ و بقیه خدمات دهنده های وبلاگ به شما اجازه نمی دهند که روی فضای وبلاگ خود عکس ارسال کنید. عکس هائی که میخواهید به یادداشت هایتان اضافه کنید، یا روی اینترنت هستند و یا روی کامپیوتر شخصی شما. اگر عکس مورد نظر روی یک سایت اینترنتی باشد، کافی است روی آن راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون تمام عبارتی را که مقابل عنوان Address قرار دارد با ماوس به دقت انتخاب کنید و آن را کپی کنید. حالا به صفحه یادداشتها بروید. در مکان مناسب کلیک کنید . سپس روی گزینه Insert Image کلیک کنید و آدرس کپی شده را در کادر (آدرس تصویر) Paste کنید. سپس دکمه قبول را کلیک کنید. با این کار عکس مورد نظر به یادداشتتان افزوده می شود. (برای فایلهای Animated gif نیز میتوانید همین کار را انجام دهید). اما اگر عکس روی کامپیوترتان باشد. کار کمی مشکل تر می شود. در این حالت ابتدا باید عکس را روی اینترنت بفرستید یا اصطلاحاً Upload کنید. پس از آن بقیه کار به همین صورت انجام می شود. ارسال عکس روی اینترنت را در ادامه بررسی می کنیم.
معرفی وبلاگ به موتور های جستجو :
برای این که وبلاگ شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد، بهتر است آن را به موتور های جستجوی معروف معرفی کنید. ??% ایرانی ها از موتور های جستجوی گوگل و یاهو برای جستجوی اطلاعاتشان استفاده می کنند. همچنین این دو سایت قابلیت جستجوی فارسی نیز دارند. این سایتها معمولا بخش خاصی برای معرفی سایتهای جدید دارند. مثالا برای معرفی وبلاگ خود به گوگل، باید به این آدرس بروید:
http://www.google.com/addurl.html در کادر URL آدرس وبلاگ و در بخش comments توضیحاتی مربوط به وبلاگ خود بنویسید. در بخش comments کلماتی را که در وبلاگتان بیشتر بکار می روند وارد کنید. هرکلمه را با کاما از کلمه بعدی جدا کنید. از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید .
برای این که جستجو نتیجه بهتری داشته باشد . لازم است عبارات و کلماتی را که به وبلاگ شما مربوط هستند و از آنها بیشتر استفاده می کنید، به قالب وبلاگ اضافه کنید. این کلمات را در ابتدای کدها، در زیر این عبارت هااضافه کنید:
Name=keywords>اینجا کلمات کلیدی وبلاگتان بنویسید < META content=
در بخش کلمات کلیدی، هرکلمه را با کاما از کلمه بعدی جدا کنید. از کلمات فارسی نیز می توانید استفاده کنید.
افزودن موزیک به وبلاگ

ما دو نوع موزیک می توانیم در وبلاگمان قرار دهیم. یکی موزیکی که موزیک خوانده می شود و به محض باز شدن وبلاگ پخش می شود و نوع دیگر موزیکی است که بصورت Plug-in در وبلاگ قرار می گیرد. برای هر دو نوع، یا آن موزیک روی یکی از سایتها وجود دارد و یا این که ما باید موزیک مورد نظرمان راآن لاین کنیم. یعنی به فضائی که قبلا در اینترنت گرفته ایم ارسال کنیم . ارسال موزیک با ارسال عکس تفاوت چندانی ندارد. دقت کنید که سایت Villagephotos که قبلا معرفی کردیم فقط برای ارسال عکس است و برای ارسال موزیک باید یکی دیگر از سایتهای رایگان را انتخاب کنید. قدم بعدی این است که این کد را در قالب وبلاگتان کپی کنید.

<"bgsound src="your music" loop="-1>

بجای عبارت your music آدرس دقیق موزیک مورد نظرتان را بنویسید. مثلا اگر آدرسی که گرفته اید به این صورت باشد : http://Mazloomi.20m.com و نام فایلی هم که ارسال کرده اید test.mp3 باشد باید این کدها را در قالب وبلاگ خود بنویسید:

" loop="-1http://Mazloomi.20m.com/test.mp3<"bgsound src="  

مکانی که این کدها را کپی می کنید چندان مهم نیست. مثلا میتوانید آنها را قبل از تگ<Style> کپی کنید کنید.

نوع دوم موزیک، موزیک هائی هستند که بصورت Plug-in در وبلاگ قرار می گیرند. پخش این نوع موزیک ها از طریق یک برنامه واسط انجام می گیرد و کاربر می تواند به دلخواه خود پخش موزیک را قطع و وصل کند یا ولوم آن را از طریق همان Plug-in  کم و زیاد کند. برای انجام این کار نیز باید کدهای زیر را در قالب وبلاگتان کپی کنید:

<"embed width ="128" src="your music">

در اینجا نیز بجای  your music آدرس کامل فایل مورد نظرتان را وارد کنید. البته اگر میخواهید جای دقیق نمایش plug-in  را در وبلاگتان مشخص کنید باید به این صورت عمل کنید: در برنامه فرانت پیج، در حالت Normal در محل مورد نظرتان کلیک کنید، از منویInsert گزینه Web Component را انتخاب کنید. در پنجره سمت راست گزینه Plug-in را انتخاب کنید . در کادری که ظاهر می شود آدرس فایل صوتی را دقیقا وارد کنید و OK  را کلیک کنید. البته می توانید در حالت Normal  ابعاد پنجره Plog-in  را به اندازه دلخواه درآورید .

منبعhttp://www.mediatics.net/

 


87/3/29::: 11:34 ع
نظر()